You are currently viewing כבר כמה זמן אתם חושבים לקנות דירה להשקעה?
כבר כמה זמן אתם חושבים לקנות דירה להשקעה?

כבר כמה זמן אתם חושבים לקנות דירה להשקעה?

זמן קריאה: 3 דקות

השקעות נדל”ן

בשבוע שעבר קראתי כתבה בגלובס על השקעות נדל”ן. רבים מאיתנו מגיעים לצומת בחיינו בו אנחנו זקוקים לפתרונות מימון. בין אם מדובר בנכס להשקעה, או נכס למגורים, ברוב המקרים נדרשת עזרה על מנת לבצע את העסקה. גם אם לווינו קצת כסף מההורים, וניסינו לחסוך כמה שיותר כסף בצד, לרוב אנחנו עדיין זקוקים לפיתרונות מימון.

הסיפור שלי מאוד דומה לשל שאר בני גילי – השתחררתי מהצבא, טסתי לדרום אמריקה, וחזרתי לעבוד באבטחה. ההורים אמרו לי לחסוך כל שקל, על מנת שיום אחד אוכל לקחת משכנתא ולקנות דירה. ההורים שלי עדיין משלמים את המשכנתא, ולכן הנושא הזה תמיד עניין אותי. איך לקחת משכנתא טובה, איך לקבל מימון, ואיך לתכנן הכול בצורה הטובה ביותר, בשביל עתיד ורוד יותר. המילה “משכנתא” הלחיצה אותי מאז שהייתי קטן. כשהייתי צעיר יותר, חשבתי שפשוט לוקחים משכנתא וקונים דירה, אך לימים הבנתי שזה לא כל כך פשוט. הרבה פעמים הסכום שהצלחנו לגייס לא מספיק כדי לקבל מימון בתנאים טובים. הבנתי, שככל שמביאים פחות הון אישי, ככה משלמים יותר בחשבון הימים.

אז הכרתי את בת הזוג שלי. יחד חלום הדירה הפך מוחשי יותר ויותר מיום ליום, כשאנחנו מחברים יחד את שני החסכונות. ההורים הציעו לי לעשות את מה שהם לא עשו, להיעזר ביועץ השקעות נדל”ן, על מנת לקבל פתרונות מימון. בהתחלה הייתי קצת מבולבל, למה מתכוונים כשאומרים “פתרונות מימון”? פשוט לוקחים הלוואה מהבנק לא? איזה “פיתרון” כבר יכול לנחות עלינו משמים?

לאחר שקראתי קצת (הרבה) על הנושא, הבנתי בדיוק למה הכוונה. הרבה יועצי השקעות מציעים לנו פיתרונות מימון קצת יותר יצירתיים מהבנק. חברות השקעה רבות מציעות לנו מימון מגורמים כמו חברת ביטוח, משכון נכס קיים, הלוואות על חשבון מוצרים פיננסים, כמו קרן פנסיה, קרן השתלמות ואפילו קופת גמל. מבחינתי זה היה מרחיב אופקים, עד עכשיו חשבתי שאפשר לקבל מימון רק מהבנק, וכעת נפתח בפני עולם שלם. המשמעות היא, שאפשר לבדוק בכל אחד מהמוזכרים למעלה, עד שנמצא את התנאים הטובים ביותר.

פתרונות המימון השונים נראים דומים זה לזה במבט ראשון, אבל ניתוח מעמיק של התנאים יבהיר לנו שבמרוצת השנים מדובר בהבדל כספי עצום. זו בדיוק הסיבה שכדאי להתייעץ עם יועץ השקעות, פשוט כי הם מסתכלים על הכול מנקודת מבט קצת יותר מקצועית. תופתעו לשמוע כמה פתרונות יש למומחים להציע, כאלה שאתם אפילו לא חשבתם עליהם. למרות שהרבה מעדיפים לפעול ללא עזרת יועץ השקעות, כדאי להשקיע את הזמן והתקציב כדי לקבל את הייעוץ המקצועי.

אומרים שאין חכם כבעל ניסיון, ובמיוחד בתחום ההשקעות. יועץ השקעות מנוסה ידע לתת את פתרונות המימון הנכונים, לזהות מגמות בשוק, וליצור את ההלוואה המשתלמת ביותר עבורנו. איך הם עושים זאת?

תחילה יועץ ההשקעות יבצע ניתוח של המצב הנוכחי. לפני שלוקחים הלוואה, היועץ יברר “מי נגד מי”, וינסה להבין יחד אתכם איזה סכום אנחנו יכולים להחזיר בחודש. חשוב לשים לב שההלוואה לא רק נראת טוב על הנייר, אלא הלוואה שאנחנו יכולים לעמוד בה גם בעוד חמש שנים, וגם בעוד עשר שנים. ליועץ השקעות יש כלים רבים, שעוזרים לו לאמוד את יכולת ההחזר שלנו, גם בעתיד. היועץ מבקש תחילה לראות את ההלוואות הקיימות, הנכסים, ההכנסות, וההוצאות. רק לאחר שהתבונן בכל הדו”חות, תלושי המשכורת, וחשבון הבנק, יוכל להציע את פיתרון המימון המתאים. יועץ ההשקעות יכול גם “להתמקח”, ולנהל משא ומתן עם הגורמים השונים, על מנת להשיג עבורנו את התנאים עליהם חלמנו, ואת פיתרון המימון הנחשק.

זה לא סוד שמשקיעים רבים חוששים מפנייה ליועץ השקעות, בגלל שמדובר בהוצאה כספית. נכון, יועץ השקעות יגבה מכם סכום כסף, כמו כל איש מקצוע. הטעות היא להסתכל על כך כ”הוצאה”, עלינו להסתכל על כך כ”השקעה.” הכוונה היא, שהכסף שנשקיע בליווי של יועץ השקעות, יחזור אלינו כפליים בדמות חיסכון, ריביות נמוכות, ופתרונות מימון. זאת בניגוד להוצאה, שבה אומרים ביי ביי לכסף, מבלי לראות אותו שוב אי פעם.

השאלה במי כדאי להיעזר פתרונות מימון היא שאלה שחוזרת הרבה. התשובה אליה היא פשוטה, היינו רוצים להיעזר ביועץ מקצועי, מהימן, ומנוסה. יועץ שקיבלנו עליו המלצות זה בכלל מצוין. הגיעו לפגישת היכרות, התרשמו מהיועץ. מעבר ליכולות המקצועיות, שימו לב ליחסי האנוש שלו. יועץ ההשקעות שלנו צריך ללוות אותנו באש ובמים, ולהיות לצידנו בטוב וברע. קיימות חברות השקעות רבות בשוק, כולן מציעות פתרונות מימון שונים. יועץ השקעות “תותח”, יעזור לכם להשיג את ההון הדרוש להשקעה עליה חלמתם.

כשסיימתי לקרוא את הכתבה הייתי קצת בשוק. מסתבר שקיים עולם שלם של פתרונות מימון, שחבל שלא כולם מכירים. הרבה אנשים חושבים שסכום הכסף שבידיהם לא מספיק, למרות שעם מחקר מעמיק וקצת עקשנות, תמיד יש מה לעשות. בסופו של דבר, משכנתא, נכס נדל”ן, והשקעה, הם דברים שילוו אותנו לאורך שנים רבות, ולכן כדאי להיעזר באיש מקצוע כדי לעשות אותם.

בסופו של יום, אין כמו התחושה המדהימה הזו, שהשגתם את המימון שרציתם, ההלוואה נוחה ולא מכבידה, התנאים מתאימים לרמת ההכנסה שלכם, ולא יעבור זמן רב עד שתחזירו את המימון, ותקצרו את הפירות.

 

.