You are currently viewing מאפיינים של עורך דין פלילי

מאפיינים של עורך דין פלילי

זמן קריאה: 3 דקות

מאפיינים של עורך דין פלילי

עורכי דין פליליים הם זן קשה. עליהם להיות בעלי רמה מסוימת של ידע בהמון תחומים שונים, כל זאת תוך שהם יכולים לחשוב במהירות ולחץ. זה מה שאתה צריך לדעת על התפקיד.

יש לזכור כי עורכי דין פליליים לרוב אינם צריכים להשקיע יותר מדי זמן או מאמץ בהגשת כתב הגנה, מכיוון שנאשמים בתיקים פליליים אינם נהנים מאותן ערבויות כמו במשפטים אזרחיים. עם זאת, הם חייבים לפחות להיות מסוגלים להפגין את מידת המומחיות שלהם ולשכנע את בית המשפט באופי הלגיטימי של תיק הלקוח שלו.

nfl custom jersey custom baseball jersey nfl super bowl nike air max for sale nike air max new mens nike air max 97 nfl team shop cheap wigs nfl jerseys cheap custom jerseys football nfl jerseys cheap nike air jordan 4 online wig store custom basketball jerseys youth football uniforms

עורכי דין חייבים להיות בעלי ידע בנוהג ובנוהל המשפטי. משפט פלילי הוא הליך יריבתי, בו עורכי הדין התובעים והפרקליטות מציגים את טיעוניהם בפני שופט, תוך ערעור זה על זה. עורכי דין חייבים להיות בעלי ידע מעמיק בנושאים אזרחיים ואתיקה משפטית.

עורכי דין פליליים חייבים להיות מסוגלים לעבוד היטב עם לקוחות שאולי לא תמיד מתייחסים לטובתם לדחות את התיקים שלהם; לפעמים הם פועלים בצורה לא הגיונית לאחר שהואשמו בפשעים. חלק מעורכי הדין צפויים לבצע עבודות גם מחוץ לבית המשפט, כגון פגישת לקוחות או ראיון עדים. ייתכן שהם יצטרכו להביע ייצוג במשטרה בשם הלקוח שלהם וללכת איתם לבקר במחוזי שופטים אם יינתן להם ערבות.

המשפט הפלילי הוא ענף מיוחד הן בפרקטיקה והן בשירות הציבורי, בין אם מדובר על עילת סגירת התיק בהסדר  גם בה נהוג לקבל ייצוג של עו”ד פלילי.

התכונות שיש לחפש אצל עורך דין פלילי

*מוסר עבודה חזק.

*יכולות מחקר, כתיבה ותקשורת מצוינות.

*היכולת להזדהות עם קורבנות של פשעי אלימות או משפחותיהם.

*הבנה מוצקה של החוק והנהלים – אזרחיים ופליליים כאחד – כולל כללי הראיות וההוכחה מעבר לכל ספק סביר.

*יחסי אנוש חזקים המאפשרים לכם לתקשר ביעילות ולבנות אמון עם לקוחות, משטרה ותובעים.

*יכולת לאמפתיה – היכולת להבין ולהכיר במה שעובר קורבן לפשע.

* מוח טקטי המגובה בכישורי משא ומתן מצוינים.

* כישורי סנגור חזקים – עליכם להיות מסוגל לשאול שאלות קשות בחקירה נגדית ולהציג תיק אטום ככזה הניתן לפתרון.

* היכולת לחשוב על הרגליים ולהיות יצירתיים בסביבה מהירה, תחת לחץ.

עורכי דין פליליים רשאים לעבוד בפרקטיקות פרטיות או בארגונים המתמחים בדיני פלילי וזכויות אדם – כמו למשל הסנגוריה הציבורית בישראל, המחלקה לסיוע משפטי פלילי בלשכת הסיוע המשפטי.

חלק מעורכי הדין הפליליים הם עצמאיים, בעוד אחרים עובדים במשרדי עורכי דין המתמחים בפרקטיקה פרטית. הם עשויים לעבוד גם בארגונים גדולים שבהם הם יכולים לאסוף תיקים באופן אד -הוק, כגון חברות ביטוח.

יש לציין כי התמחויות משפטיות רבות אחרות עשויות להתמודד גם עם לחצים של סביבה מהירה וזמנים צפופים, אך המשפט הפלילי יכול להביא עמו אלמנט נוסף של מתח. במקרים בהם ייתכן שנאשם עומד בפני מאסר, סביר להניח שצריכים להתמודד לא רק עם עובדות המקרה, אלא  להקדיש זמן רב לתקשורת עם לקוחות שהם קשים או לא הגיוניים במיוחד.

ברוב תחומי השיפוט, עורכי דין פליליים יכולים גם לספק שירותים משפטיים אזרחיים, אם כי במקרים כאלו ההמלצה היא לבחור את שירותיו של עורך דין המומחה בתחום האזרחי לו אתם זקוקים לשירות וייעוץ.

אחריות אחרת הנוהגת בדרך כלל על ידי עורכי דין פליליים עשויה לכלול: העמדה לדין של תיקים מטעם המדינה; ייצוג נאשמים שאינם יכולים להרשות לעצמם עורך דין; ייצוג ארגונים, חברות או אנשים המבקשים תיקון באמצעות פעולה אזרחית; ייצוג נאשמים פליליים בערעורים לבתי משפט גבוהים יותר.

אלו מאפיינים של עורך דין פלילי שבזכותם הוא יכול להגן ולעמוד על זכויותיהם של לקוחותיו בצורה הטובה ביותר.