You are currently viewing 5 סיבות שמצברים לרכב מתים
5 סיבות שמצברים לרכב מתים

5 סיבות שמצברים לרכב מתים

זמן קריאה: 3 דקות

 

טיפים עיקריים לביצועי סוללה טובים יותר וארוכים יותר

המכונית שלך מסתמכת על הסוללה שלך כדי להפעיל את המנוע ולהניע את כל הרכיבים החשמליים כשאתה נוסע בכיף בכביש, עם השיר האהוב עליך. אושרך יכול להיות מושתק כאשר המכונית שלך לא תתניע בגלל מצבר מת. לעתים קרובות סוללה מתה תופס אותנו בזמן הכי לא נוח, ללא שום אזהרה. אמנם אינך יכול למנוע מהסוללה לאבד את טעינה באופן טבעי, אך ישנן דרכים להפיק יותר זמן מהמצבר שלך. אל תהיו תקועים עם מצבר מת! עקוב אחר הטיפים שלנו כיצד לזהות סימנים של מצבר פגום ומה גורם למות של המצבר.

מהם הסימנים של מצבר רע לרכב?

אמנם זה יהיה נחמד אם המכונית שלנו יכולה לומר לנו, “היי, אני חושב שהמצבר שלי מת. אתה יכול לעזור לי?” מכוניות עדיין לא כל כך מתוחכמות. אולי בעתיד, נכון? אמנם ייתכן שהמכונית שלך לא אומרת לך על הסף כי טעינת המצבר נמוכה, אך ישנם סימנים המעידים על כך שהמצבר מתקשה לעשות את שלו. הסימנים הנפוצים ביותר למצבר גוסס כוללים:

  • התנעה איטית
  • פנסים עמומים
  • מארז מצבר נפוח
  • בדוק את אור המנוע או הסוללה בלוח המחוונים המואר
  • קושי בשימוש ברכיבים חשמליים
  • שטחים רטובים על המצבר או בסביבתה
  • קורוזיה על עמדות המצבר וסביבן

מה גורם למצבר לרכב למות?

ישנם כמה אשמים שניתן להאשים בכך שגרמו למות סוללה. עם זאת, הסיבה לרוב כשלים בסוללה נובעת משגיאת משתמש, תקלה במערכת החשמל או ביצועי סוללה לקויים. סוללה שממשיכה לתת לך בעיות נגרמת לרוב על ידי:

  • חיבורי סוללה מאוכללים או לקויים – מערכת הטעינה אינה מסוגלת להמשיך לספק כוח, תוך כדי נסיעה, דרך חיבורים מאוכלים או רופפים.
  • נורות שנותרו דולקות – בעוד שחלק מהפנסים מתוכנתים לכבות לאחר 30 עד 60 שניות, אם המערכת תקלה, ייתכן שהנורות לא יכבו. פנסים ונורות פנים שנותרו דולקות עלולות לרוקן את הסוללה.
  • מערכת טעינה נכשלה – ככל הנראה ניתן להאשים במערכת הטעינה סוללה שמתה בזמן שהרכב נע. האלטרנטור נאבק לעזור בהעברת מספיק כוח לסוללה ובכך גורם לעצירת המכונית. חגורות ומתחים רופפים או מתוחים הם סיבות שכיחות לכך שהאלטרנטור הפסיק לעשות את שלו.
  • סוללה חלשה – סביר להניח כי סוללה שכבר מתקשה לשמור על מטען תמות. אפילו משיכות חשמל קלות כמו השעון, שממשיך לפעול גם כשהמנוע כבוי, יכול להרוג את הסוללה.
  • טמפרטורות קשות – טמפרטורות חמות או קרות במיוחד יכולות להשפיע לרעה על הסוללה. אמנם טמפרטורות קשות לא יהרוגו סוללה טובה, אך הן יכולות להפחית את הטעינה ולגרום להיחלשות לאורך זמן. טמפרטורות קיצוניות אינן מתאימות לסוללה חלשה וגורמות להיכשל.
  • ניקוז טפילי – כוח מתמשך נשאב לאחר כיבוי המנוע, בדרך כלל תוצאה של קצר חשמלי או מכשיר חשמלי שנשאר דולק כמו למשל תא המטען, תא תא הכפפות או מודול מחשב.

מניעת סוללה מתה

תחזוקת מצבר לרכב היא ההגנה הטובה ביותר שלכם בכל הנוגע למניעת כשל בטרם עת במצבר. כך תוכל להוציא עוד כמה קילומטרים מהסוללה שלך:

  1. שמור על ניקיון האזור על ידי הקפדה על שטח נקי מכל לכלוך או פסולת. נגב את החלק העליון של הסוללה ונקה את כבלי הסוללה המושחתים כולל מסופים וחיבורים בעזרת מברשת פלדה.
  2. הימנע משימוש ברכיבים חשמליים כאשר המנוע אינו פועל , כגון רדיו וכו ‘. לפני שאתה מתרחק ממכוניתך, ודא שכל האורות כבויים או כבויים אוטומטית.
  3. ודא שהסוללה שלך מהודקת ולא מסוגלת לזוז. כל סוג של רעידות או תנועה מיותרים יכולים לצרוב את הסוללה. זה מסוכן במיוחד אם אתה נמצא בתאונה, עוצר עצירה פתאומית או פוגע בליטה גדולה. ההתלהמות עלולה לגרום לקצר את הסוללה ועלול להדליק שריפה.
  4. שמור על סוללה חמה בחורף וקריר בקיץ. לא משנה העונה, אם אתה מסוגל, החנה את מכוניתך במוסך כדי להגן על הסוללה מפני האלמנטים. בחורף, כאשר הטמפרטורות יורדות מתחת ל -32 מעלות, שקול להשתמש בשמיכת סוללה כדי למנוע מהסוללה לאבד יותר מדי טעינה. בנוסף לחום שמופעל מיום חם, אתה יכול להגן על הסוללה שלך מפני חום המנוע באמצעות בידוד שכן המים בסוללה יכולים להתאדות. חום קיצוני רק מגביר את האידוי.
  5. סוללות עופרת מאבדות כ -1% מהטעינה מדי יום ; למרות שמספר זה עולה ככל שהטמפרטורות עולות מעל 85 מעלות פרנהייט. אם אינך מתכנן להשתמש ברכב שלך למשך יותר משבוע, השתמש במכרז מצבר כדי לשמור על טעינת המצבר בזמן שאינו בשימוש.
  6. הימנע מנסיעות קצרות מרובות. בזמן שאתה נוהג הסוללה נטענת ברציפות. עם זאת, כאשר אתה נוהג רק לפרקי זמן קצרים, הסוללה שלך אינה מקבלת מספיק כוח כדי להיטען. על ידי המשך דפוס זה, לאחר זמן מה מתח הסוללה שלך מתרוקן כל כך, הוא לא יוכל להניע את המכונית. מכוניות אוהבות לנהוג. שקול לקבץ את כל הסידורים שלך לנסיעה אחת כדי לאפשר לרכב שלך לטעון את המצבר באופן טבעי או להשתמש במטען סוללות כדי לשמור על מתח הסוללה. בנוסף, האלטרנטור נועד לשמור על מתח הסוללה – לא לטעון סוללה מתה. האלטרנטור עלול להיפגע אם הוא נטען לעיתים קרובות בקצב גבוה.

כיצד לטעון מצבר לרכב

תוחלת החיים של סוללות עופרת מופחתת כאשר הן נותרות פרוקות לחלוטין או חלקיות. סוללה טעונה במלואה צריכה להירשם ב 12.7 וולט ומעלה. אם המתח יורד מתחת למספר זה, יש לטעון את הסוללה. סוללה נטענת ברבע בלבד ב 12 וולט בלבד. ברגע שהיא צונחת ל -11.9 וולט, הסוללה שלך נחשבת מתה. זכור כי רוב הרכבים המודרניים דורשים יותר כוח מתמיד בגלל כל הכוח הדרוש להפעלת אלקטרוניקה.

לטעינת הסוללה באמצעות מטען סוללות, עקוב אחר ההוראות שלהלן. הערה: שמור על מרחק רב ככל האפשר בין הסוללה למטען. כדי למנוע זרם זורם לפני הצורך, ודא שהמטען אינו מחובר לקיר ונמצא במצב “כבוי” עד שלב 3.

  1. אתר את מצבר הרכב שלך וזהה את המסופים החיוביים (+) ושלילי (-).
  2.  חבר את המהדק האדום למסוף החיובי של הסוללה ואת המהדק השחור למסוף השלילי, וודא שיש חיבור טוב.
  3. חבר את המטען והפעל אותו. מטענים מסוימים יכבו אוטומטית לאחר טעינת הסוללה ואחרים עשויים להצביע באמצעות מד מתי הטעינה של הסוללה. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, קרא את ההוראות המצורפות למטען.
  4. אם כל זה לא עוזר מומלץ להזמין מצבר עד הבית , ובשביל להבין איזה מצבר מתאים לרכב שלי .