You are currently viewing הרחקת יונים בגג רעפים 

הרחקת יונים בגג רעפים 

זמן קריאה: 2 דקות

גגות הבתים ובעיקר גגות רעפים הם היעד המועדף על יונים להקמת קן המשפחה החדש שלהן. הכול נשמע טוב ויפה עד שמבינים כמה היונה לא בריאה עבורנו והיא מטרד של ממש ככל שההתנחלות שלה על גג הבית נמשכת. למה יונים אינן חביבות כפי שרובנו חושבים, מדוע הרחקת יונים חשובה ואיך עושים זאת נכון – במאמר הבא.

מדוע יונים בוחרות להקים קן יונים בגג רעפים?

יונים הן אולי סמל השלום אבל הן נלחמות על הבית שלהן (קן יונים) ברגע שהחליטו על מיקום עבורו. יונים מעדיפות להקים את המשפחה החדשה שלהן במקום יציב, גבוה ובלי נוכחות אדם קרובה מדי. לכן, גגות בניינים, גגות בתים פרטיים ובעיקר גגות רעפים הם יעד מועדף עליהן. היונה יכולה לבחור בהקמת המשפחה שלה ליד דוד שמש שיש על הגג, פינות הגג, המרזבים שבו או כל מקום נח אחר עבורה.

היתרונות של גג רעפים עבור היונה ברורים:
גג רעפים מונע גישה קלה לדיירי הבית, מאפשר ליונה תצפית טובה ואף אפשרות הגנה מעופות טורפים אחרים. כמו כן, במרבית המקרים הוא מגן עליה משינויי מזג האוויר.

מדוע יש צורך להזמין הרחקת יונים מגג רעפים?

כאשר הקן החדש הוקם על גג רעפים או גג בניין, יהיה קשה להזיז משם את היונים. הן נאמנות לבית שלהן, ינסו לחזור אליו בכל צורה ולכן יש חובה להזמין שירות הרחקת יונים מגג רעפים במידה וזה המצב אצלכם.

הסכנה היא בכך שיונים יוצרות לכלוך רב בבניית הקן ושמירה עליו, האכלה של הגוזלים ובעיקר לשלשת היונים הרבה שתפגע משמעותית בגג הרעפים היפה שלכם. מעבר לסכנה הוויזואלית מדובר גם על סכנה בריאותית של ממש.

לשלשת יונים יכולה לגרום לזיהומים ומחלות במגע עם בני אדם ואף עלולה לגרום מוות לתינוקות או קשישים עם מערכת חיסונית חלשה. בעלי בתים רבים מדווחים מדי שנה על זיהומים במעיים, בריאות ובעיניים עכב מגע ישיר או קרוב עם יונים ובעיקר לשלשת יונים.

מעבר לכך יונים מעבירות גם קרציוני יונים שהן כמו כינים של יונים שמסוכנים למגע עם בני אדם באופן ישיר או עקיף (מזון, מצעים וכדומה). כל אלו מחייבים הרחקת יונים שיש לכם על הבית שבסיומו גם מומלץ לבצע הדברה על ידי חברת הדברות כדי שיבטיח כי הבית יהיה נקי מהם…

כיצד מבצעים הרחקת יונים מגג רעפים?

הרחקת יונים בגג רעפים חייבת להיעשות בצורה מקצועית על ידי חברה המתמחה בכך, שמבצעת הרחקת יונים מגגות רעפים.

ראשית כל נבריח את היונים מהגג, נפנה את הקן, אם ישנו כזה, ננקה את כל הגג ובעיקר בסביבת הקן, כולל דוד שמש, ארובה, חלונות וכל מה שעלול היה להתלכלך מהיונים. לאחר מכן נפרוס רשת להרחקת יונים בצורה מקצועית. הרשת תמנה מהיונה לשוב למקום ולהתמקם בו בקלות ולכן היא תבחר, בסופו של דבר, בגג רעפים אחר כבית עבורה.