You are currently viewing פיסת השראה בבית – עיצוב הבית ובחירת אמנות
פיסת השראה בבית - עיצוב הבית ובחירת אמנות

פיסת השראה בבית – עיצוב הבית ובחירת אמנות

זמן קריאה: 2 דקות

“ביתו של האדם הוא מבצרו.” ~ פתגם אנגלי

הבית הוא מרכז חיינו. הוא המקום הפיזי בעולם אשר נשאר (ברובו) קבוע עבורנו. הוא המקום בו אנו רוצים להרגיש בטוחים, נינוחים, ושלווים. הוא המקום בו אנו יכולים להיות אנו עצמנו. גודל או מיקום הבית שלנו אינו משנה – אלא מה אנו מרגישים כשאנו נמצאים בו, ואווירה זו מושפעת רבות מעיצובו של הבית.

עיצוב הבית הוא אמצעי המאפשר לנו להפוך את הבית למרחב של ביטוי עצמי ושייכות. העיצוב מאפשר לנו להגשים את החזון שלנו ליצירת מקום אשר יגרום לנו אושר באופן יום-יומי וישקף את הערכים שלנו. ישנו עולם עיצובי שלם אשר כולל פרטי ריהוט, תאורה, טקסטיל ואביזרים, המסייעים לתווך בין הטעם האישי לבין מראה הבית. דרך בחירת פריטים אלו, כל ספה, כיסא, בלנדר ומנורה הופכים לאמצעי לביטוי עצמי.

ומה בנוגע לפריטים אשר אינם פונקציונליים ועיצוביים בלבד, לפריטים בעלי משמעות אישית, המרגשים אותנו ונותנים לנו השראה?

כאן נכנס תפקידן של התמונות לבית ויצירות האמנות. אמנות היא הכלי העוצמתי ביותר לביטוי עצמי, והצגתה בביתנו מביאה את הרגש וההשראה הביתה.

אמנות יכולה להיות בעלת משמעות עמוקה או רק לבטא יופי חזותי, בין אם מדובר בציור שמן או עפרון, פסל, תצלום או הדפס. ביצירת אמנות אנו יכולים למצוא רגע של הזדהות, עידוד ונחת. אנו יכולים להרגיש שאותה יצירה משקפת את תחושותינו באותו רגע, או מציאות שאנו רוצים להיזכר בה.

הוספת אמנות לחדר יכולה להשלים את העיצוב שלו וליצור את האווירה שאנו רוצים שתהיה בו.

בקיצור, אמנות יכולה להוות תוספת אישית משמעותית לבית.

כיצד נדע איך ואיפה למצוא תמונות לבית? רובנו מכירים יצירות אמנות ממוזיאונים או ספרים, אך לא בטוחים היכן נוכל למצוא אמנות שניתן לרכוש לבית. לשם כך יש לחפש גלריות לאמנות.

ניתן לרכוש כל סוג של אמנות לבית דרך גלריות. ניתן ללכת לסיור רגלי בין גלריות בעיר מסוימת, ולהסתכל על התערוכות המוצגות באותה עת. ניתן גם לבקר בגלריות אינטרנטיות – מהמחשב בבית. היתרון שבגלריות אינטרנטיות (ובאתרי אינטרנט של גלריות פיזיות) הוא שהן מכילות מבחר עצום של תמונות לבית, ומבחר זה אינו תלוי בתערוכות מוצגות באותו הרגע. יתרון נוסף בגלריות אינטרנטיות הוא היכולת להשוות בין יצירות בצורה נוחה. אין צורך ללכת הלוך וחזור בין גלריות על מנת להשוות בין התמונות, צריך רק לעבור מעמוד לעמוד. בנוסף, כאשר אנו מחפשים תמונות מהמחשב בבית, קל יותר לדמיין אילו יצירות מתאימות לחדר כאשר הוא נמצא מול עינינו.

לפני שאנו מחפשים תמונות, כדאי לנו לגבש כמה קווים מנחים ראשוניים:

א. באיזה חדר אנו רוצים להציב את התמונות לבית

ב. באיזה גודל נרצה שתהיה כל תמונה

ג. איזו אווירה נרצה להשרות באותו חדר

ד. מהם הנושאים הקרובים לליבנו שאנו רוצים שהיצירה תתאר

לאחר שגיבשנו את הכיוון הכללי לחיפוש אמנות לבית, נוכל להתחיל במסע מהנה ויצירתי בגלריות פיזיות ואינטרנטיות.

אנו מקווים שעזרנו לכם בתהליך בחירת תמונות לבית, ולעוד שאלות הנכם מוזמנים לפנות ל״קירות מדברים״.

בהצלחה!